Az eredeti dubai csoki megálmodója, Sarah Hamouda egy interjúban mesélt a kezdetekről: a világot meghódító édesség ötletéről, valamint arról, hogy milyen hatással volt a csokoládégyártó üzletére a TikTok-videó, ami a dubaicsoki-lavinát beindította.
Sarah Hamouda 2001-ben alapította meg Dubajban édességgyártó vállalkozását, a FIX Dessert Chocolatier céget. A márkanévben a FIX az angol freaking incredible experience szavakból létrehozott mozaikszó. A kifejezés annyit tesz: elképesztően hihetetlen élmény, és ez nagyjából le is fedi mindazt, amit a cég édességei, köztük a dubai csoki nyújt. Az eredeti termékeket kizárólag az Egyesült Arab Emírségekben kapni, Dubajban és Abu-Dzabiban, ahol akár házhoz szállítást is kérhetünk a csokikra. A világszerte népszerűvé vált dubai csoki mellett más ízesítésű csokoládékat is gyártanak, mindegyikben közös, hogy extra sok tölteléket tartalmaznak, és absztrakt műalkotásnak beillő csokibevonattal készülnek.
A Falstaffnak adott interjúban Sarah elmondta, hogy az extra töltelékes csokoládé ötlete személyes vágyából fakad. Mint mesélte, amikor második gyermekével volt várandós, a hagyományos csokoládék egyszerűen nem tudták kielégíteni az édesség utáni vágyát. Valami sokkal egyedibbre vágyott, mind ízvilágban, mind textúrában. Különböző csokoládékat szeretett volna ötvözni: így alakult ki a ropogós, töltött csokoládészeletek koncepciója, ami hat alap- és egy limitált ízben érhető el.
Sarah javaslata, hogy ha egyszer hozzájutunk a termékeihez, akkor csak lassan, minden falatot kiélvezve fogyasszuk a csokoládékat, és adjuk át magunkat az ízeknek és textúrának. Azt is fontosnak tartja, hogy a csokoládékat szobahőmérsékleten tároljuk, nem pedig a hűtőszekrényben, mert a sok-sok töltelék így még élvezhetőbb. A csokoládékat, köztük a baklavás/dubai csokit is népszerűvé tevő TikTok-videóban, ami azóta többmilliós megtekintésnél jár, az influenszer Maria Vehera minden fenti kritériumnak megfelelt.
Minden egyes termék előállítása gondosan megtervezett folyamat során történik, ami a kiváló minőségű alapanyagok kiválasztásával kezdődik. Sarah és csapata rengeteget dolgozik a csokoládé receptek tökéletesítésén, hogy az ízek és textúrák jól illeszkedjenek egymáshoz. Emellett a művészi kivitelezés iránt is elkötelezettek. A szájhagyomány és a közösségi médiában való megjelenésük odáig vezetett, hogy az ízletes és esztétikus desszert a nemcsak a helyiek és az oda látogató turisták által kedvelt édesség lett, hanem az egész világ érdeklődését kivívta. Valójában pedig nem könnyű hozzájutni egy táblához az ikonikus csokoládéból.
Az eredeti FIX termékek csak a helyi élelmiszer-szállító cégen, Deliveroo-n keresztül érhetők el, boltot nem üzemeltetnek. Online rendelést is naponta kétszer, egy-egy rövid rendelési idősávban lehet leadni. Egy tábla csokoládé 16 euró, azaz körülbelül 6557 forint.
A megnövekedett népszerűség miatt már dolgoznak a termelői csapat bővítésén, új gyártási módszereket próbálnak ki, de közben nem szeretnének engedni a minőségből. És persze a nemzetközi terjeszkedés gondolatától sem zárkóznak el, sőt, új ízek létrehozását is tervezik. Így hát előbb-utóbb talán hazánkat is eléri az első és eredeti dubaicsoki-változat, de hogy addig se maradjunk az édesség nélkül, már több üzletlánc elhozta a népszerű csokoládé alapanyagait és különböző készen kapható verzióit, vagy otthon is elkészíthetjük a saját dubai csokinkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.