Aki sokat jár étterembe, bizonyára zsigerből érzi, melyik hely lehet jó és melyik az, amelyet messziről érdemes elkerülni. Azok viszont, akik ritkán, csak különleges alkalmakkor ülnek be ebédelni vagy vacsorázni, könnyen belefuthatnak valami kellemetlenségbe. Számukra különösen fontos, hogy az adott alkalom tökéletes legyen, azonban nem lehetetlen elkerülni a rossz szituációkat.
Néhány árulkodó jel ugyanis már az elején leleplezi azokat a helyeket, melyeknek a küszöbét sem szabad átlépni.
Ma már szinte elmaradhatatlan lépés az éttermek kiválasztásánál, hogy megnézzük, miket írnak az interneten. Számtalan helyről készül élménybeszámoló cikk, de a Google Térképen is rengeteg értékelést találhatunk. Egyesek csupán csillaggal, mások hosszú bejegyzésben mondják el a véleményüket az adott helyről, sőt képekkel is illusztrálják a belső tereket, az elfogyasztott ételeket.
Minél több az értékelés, annál pontosabb képet kaphatunk az adott helyről, ám így is érdemes fenntartással kezelni ezeket a netes véleményeket, mivel nem vagyunk egyformák, és ami valakinek tetszik, másnak kizáró tényező lehet. Az online értékelések olvasásakor figyeljünk az ismétlődő kifejezésekre, problémákra, ugyanis ha sokszor, sok embernél visszatérnek, akkor vélhetően igazak lehetnek.
Fontos az első benyomás, és a vendég először az étterem bejáratával, ha autóval érkezik, akkor pedig a parkolóval találkozik. Már az is árulkodó, hogy mennyire könnyű megállni ott a járművel, de beszédes az is, hogy mennyire tiszta a parkoló. Rendszeresen ürítik-e a kukákat, takarítják-e az étterem bejáratához vezető utcarészt? Nem biztos, hogy általánosíthatunk, de ha szemetes az étterem előtti rész, akkor lehet, hogy belül sem ügyelnek annyira a higiéniára.
A színes feliratok azok, amelyek becsábítják a vendégeket, azonban egyesek szerint nem lehet véletlen, ha túl sok reklámtáblára vagy akcióra van szüksége egy vendéglőnek. Megszokhattuk már, hogy hangzatos szlogenekkel hirdetnek éttermeket vagy fogásokat, de ahogy a jó bornak sem kell cégér, úgy a "világ legjobb hamburgerét" sem biztos, hogy külön reklámozni kell. Szintén gyanús, ha hatalmas akciót és leértékelést hirdet egy vendéglő, akárcsak az, ha az újranyitást reklámozza. Vajon miért kellett bezárni?
Nincs semmi, ami jobban árulkodna a higiéniai hiányosságokról, mint az, ha ragad a padló, a szék, az asztal vagy az étlap, és foltosak a poharak, az evőeszközök. Ez az, amit nem kell magyarázni, hiszen ha a vendégtér koszos, ha nem törődnek azzal, hogy makulátlan legyen, amivel a vendég érintkezik, akkor a hátsó területek és a konyha sem lehet sokkal tisztább...
A mosdó is rengeteg mindent elárulhat egy étteremről. Nemcsak azt érdemes megnézni, hogy mennyire tiszta, hanem hogy milyen állapotban van. Ha ugyanis régi a berendezés, esetleg törött, repedezett a csempe, a csésze és a mosdókagyló, ha láthatóan nincs felújítva, akkor az étterem többi részére sem biztos, hogy költöttek az utóbbi időben. Ha pedig láthatóan és érezhetően koszos a mosdó, ne gondolkodjunk, hanem távozzunk!
Mindenkinek lehet rossz napja, hiszen emberek, nem pedig gépek vagyunk, azonban a rossz kiszolgálás rá tudja nyomni a bélyegét az egész étkezésre. Ha flegma, tiszteletlen vagy bunkó a pincér, akkor lehet bármennyire is finom az étel, tiszta az étterem és a mosdó, a végén nem fogjuk jó szívvel ajánlani az adott helyet. Ugyanez fordítva is igaz, hiszen egy közepes kiszolgálást is jobbnak láthatunk, ha a pincér érezhetően figyel ránk.
Biztos, hogy többen is átpillantottunk már mások asztalára, hogy meglessük, miket rendeltek. Nos a vendégtársaink reakciói is árulkodóak lehetnek, hiszen ha többen is régóta várakoznak az üres asztal mellett ülve, esetleg még az italaikat sem kapták meg, az a kiszolgálás nem megfelelő minőségére utalhat. Szintén "vörös jelzés", ha meghalljuk, hogy valaki elégedetlen az ételével, mondván nyers vagy hideg, esetleg nem is azt kapta, amit rendelt.
Legyen bármi is az oka annak, hogy megmelegítik az ételt, a mikró használata semmiképpen sem jó előjel. Legyen szó bármilyen fogásról, ha étterembe megyünk, azt szeretnénk, hogy ezeket frissen készítsék el.
Habár sokan ezzel zárják az étkezést, van hogy egy kávéval nyitjuk az ebédet. Nem rossz taktika ez, ha fel szeretnénk mérni, hogy milyen a kiszolgálás és a konyha. Bármennyire is egyszerűnek tűnik a kávéfőzés, számtalan ponton el lehet rontani, és ezért remekül árulkodik magáról az étteremről is. Ha keserű, vagy túlságosan vizes, esetleg hidegen kapjuk meg, akkor az nem sok jót vetít előre az ételekkel kapcsolatban.
Furán hangozhat, de egy étterem esetében a túlságosan bőséges választék nem feltétlenül a minőségi kiszolgálásról árulkodik – olvasható a Daily Meal cikkében.
A portál idéz egy mondást, miszerint aki mindennek mestere, valójában semmihez sem ért, és ez pontosan igaz a vendéglők esetén is. Ha ugyanis szendvicseket, pizzákat, hamburgereket, tésztás, húsos és vegán fogásokat, tenger gyümölcseit és grillételeket, valamint számtalan desszertet is kínálnak, akkor valószínüleg sok az előre bekészített, vagy gyorsfagyasztott alapanyag. Egy rövid menüsor szinte garantálja, hogy mindent frissen készítenek.
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.