Kevesen tudják, hogy élelmiszereink körülbelül egyharmada ezek nélkül a szorgos állatok nélkül nem létezne, akik a környezetre ártalmas növényvédő szerek, a hiányzó élőhelyek és a nem elegendő táplálék miatt nagy veszélyben vannak.
1. Egy háziméhcsalád 30-60 ezer egyedből áll, vagyis olyan népes, mint egy kisváros.
2. A méhek egy csodálatosan szervezett államban élnek a méhanyával, melyet a köznyelvben királynőnek is hívnak, körülbelül 50 000 dolgozóval és 1000 herével. Ezeknek a különálló kasztoknak meghatározott feladatai vannak az állam fenntartásában.
3. Egy méhanya naponta körülbelül 1500-2000 petét rak.
4. Egy méhcsaládnak 50-80 kilogramm mézre van szüksége a saját táplálkozásához.
5. A méheknek egy fél üveg méz előállításához akár 40 ezer km-t is kell repülniük.
6. A hímeknek nincs fullánkjuk, és egyetlen feladatuk a szaporodás.
7. A virágos növények 80%-a rászorul a méhek által történő beporzásra.
8. A méhek kaptárakban vészelik át a telet. Először a tavasz első napjaiban, 10 fok körüli hőmérsékletben, napsütésben rajzanak ki, hogy megkezdjék első tavaszi, úgynevezett tisztuló repülésüket.
A propolisz ragacsos, gyantát tartalmazó anyag, amelyet méhek "készítenek". A gyantát fenyőféléken, vadgesztenyén és más fákon, bokrokon gyűjtik, majd a kaptárban viasszal és virágporral elegyítik, és különleges váladékukkal teszik puhává. Ez az értékes anyag mintegy 60 különféle hatóanyagot, pl. B-, C-, E-vitamint, biotint, nyomelemeket, ásványi anyagokat és enzimeket tartalmaz. A propolisznak többek között antibakteriális, regeneráló és sebgyógyító hatást is tulajdonítanak.
Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. célul tűzte ki maga elé, hogy „szárnyai alá” veszi a méheket és „Rajongunk a méhecskékért” kampánya segítségével felhívja a figyelmet a méhek hasznosságára, védelmük fontosságára.
„Az ALDI Magyarország alapvető értéke az egyszerűség és a felelősség. Nemcsak vásárlóinkért, üzleti partnereinkért, munkatársainkért, hanem a társadalomért és környezetünkért is felelősséget vállalunk. Szükségünk van a méhekre, a méheknek pedig a mi segítségünkre, hiszen pusztulások komoly problémává válhat. Éppen ezért gyümölcseinket és zöldségeinket szigorú ellenőrzés alá vetjük, egyre több bioterméket kínálunk áruházainkban és elindítottuk „Rajongunk a méhecskékért” elnevezésű programunkat is, amelynek első lépéseként méhecskeházat építettünk” - mondta Székács Tibor, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója.
Az ALDI biatorbágyi központjában felépült többkaptáras méhecskeház öt méhcsaládnak ad otthont, akiknek gondozását egy profi méhész segíti. A kezdeményezés célja nem a méztermelés, hanem a megfelelő környezet biztosítása a házban lakó öt méhcsaládnak és az új nemzedékeknek, valamint a vásárlók és üzleti partnerek figyelmének felhívása a méhek védelmére és a rájuk leselkedő veszélyekre.
A kampány során a diszkontlánc méhbarát termékeket kínál áruházaiban, a gyermekek számára rajzpályázatot hirdet és folyamatosan növeli az üzleteiben megvásárolható biotermékek számát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.